Delete as a solution?
The "Solution of the terms`
- legalizes violence the helpless child, against every principle of human dignity and in gross violation of the new Federal Constitution (Art. 10: "Everyone has the right to life"!).
- Transform the womb to death row cell, the most dangerous place in the world, where it is permissible to kill human beings without giving reasons.
- moral alibi It calls the 'state of need': the state of need felt by the woman is not checked, neither the woman receives the help they need to be subtracted from that need.
- It allows young people aged under 16 years of abortion against the will and the knowledge dei propri genitori.
- È un insulto alle conoscenze scientifiche, secondo le quali l’essere umano è tale fin dal primo momento (e non inizia semplicemente con un ammasso amorfo di cellule!).
- È arbitraria e rende la donna giudice in causa propria, padrona della vita e della morte del proprio figlio.
- Costringe ad una equivoca etica professionale medici e ostetriche, che adesso sono chiamati ad uccidere, anziché a salvare la vita.
- Moltiplica il numero degli aborti; solo una proibizione di uccidere e un’offerta di aiuti concreti sono conformi alla natura umana ed hanno un effetto di prevenzione.
- Permette l’aborto fino a immediatamente prima del parto! Dalla 12a settimana fino a immediatamente prima del parto è sufficiente solo una dichiarazione del medico che pratica l’aborto (non più una perizia medica!), attestante che la donna si trova in un «grave stato psichico di bisogno» (interpretazione?), per rendere possibile un aborto tardivo. In un parto prematuro la possibilità di sopravvivenza sussiste già per un bambino di 22 settimane!
- Promuove in Svizzera una mentalità avversa ai bambini: l’Ufficio federale di statistica prevede per l’anno 2050 solo 4,7 milioni di cittadini svizzeri. Fino a tale epoca ci saranno stati in Svizzera circa un milione di bambini abortiti! Solo un chiaro NO alla soluzione dei termini/soluzione omicida servirà ad evitare il peggio!
Argomenti sul tema "Soluzione dei termini"
1. Essere umano o ammasso di cellule?
Il bambino prima della nascita è solo «un ovulo fecondato, un ammasso di cellule», oppure un essere umano?
La ricerca genetica ha dimostrato that after the merger between the two germ cells, the existence of the human being created does not change any more, but just continues to grow (Werner Arber, Nobel laureate). From the first moment the embryo is a 'member of the human race. " The "fundamental biogenetic law 'of Ernst Haeckel (1866), whereby the child in the course of its development before birth through all the stages of a possible evolution dall'ameba to fish, the lower vertebrates, ape, to get Finally, the man was denied as one of the biggest mistakes of medical history.
Since the merger of the two germ cells began developing a seamless inversions and progresses to advanced age and ends only with death. On 21 th day after fertilization, the baby's heart begins to beat already, after seven weeks all organs are functioning.
The unborn child has "membership in the community of law '(Prof. Pedrazzini). It has all the dignity of human being. It follows his demand for legal protection.
2. Pregnancy unsustainable?
There are situations for which it is unthinkable that a woman can portare a termine la gravidanza?
Gravidanze impreviste possono effettivamente condurre a situazioni di bisogno, che pongono le donne di fronte a difficili problemi. In tali casi è necessario un rapido aiuto e la comprensione da parte delle persone vicine.
Però l'aborto non è mai una soluzione, bensì sempre un atto di grande iniquità: per il bambino l'aborto è ancor più che una violenza, è la sua fine brutale e cruenta. In base a queste considerazioni la situazione di bisogno della madre deve venire ripensata. La soluzione che rispetta la dignità umana è: predisporre il necessario aiuto per la madre e assicurare un'adeguata protezione giuridica for the child.
other is the case of exceptional circumstances, such as an acute life-threatening for the mother, due to physical reasons and can not be avoided. In one such case we speak of immediate measures to save lives, which do not cause any fault, even if under certain circumstances can cause the death of the child.
3. Self-determination?
the woman should have the right to self-determination on the continuation of the pregnancy?
Dal diritto di autodeterminazione non può derivare il diritto di uccidere un bambino prima della nascita. Il bambino non è proprietà della donna. L'autodeterminazione può riferirsi solo alla propria persona (il proprio ventre) e mai al bambino.
Lo slogan femminista «Il ventre è mio» sta a significare che il bambino prima della nascita non può accampare alcun diritto sul ventre della madre. Un tale concetto è in contraddizione con il comune senso di giustizia: se la legge sull'esecuzione e quella sui fallimenti prevedono che al debitore insolvente non possono essere sequestrati il letto, il tavolo, gli abiti, il minimo esistenziale ecc., anche al bambino prima della nascita non You can remove the subsistence level (ie the womb), can not live without it.
An application to the right of self-determination is the desire to exercise the power of the stronger against the weaker.
4. Constraint state to give birth?
Is there really a "state compulsion to give birth"?
The state is not forced to give birth, only protects the individual's life as the highest good. Giving birth is the determination of man e della donna nel momento in cui generano il bambino.
Infatti, una volta generato, il bambino deve essere in ogni caso partorito: i fautori dell'aborto vogliono che sia partorito morto, gli avversari dell'aborto vogliono che sia partorito vivo.
Non il parto è contro la dignità umana, ma l'uccisione di un bambino indifeso.
5. Aborto dopo violenza carnale?
Si può ammettere l'impunità dell'aborto conseguentemente ad una violenza carnale?
Basically the woman has no blame for the act of violence she suffered. Not even the child's fault, nor takes any responsibility for the crime of his father (co-responsibility is a legal relatives of the past no longer exists). You can not even think that the mother wants to take revenge on her son for the wrong she suffered.
The severe trauma caused by rape can not be cured by abortion. Abortion has no therapeutic value and is not a medicine. On the contrary, the painful experience suffered was added to the outrage of abortion, for women suffering double that, as evidenced by real cases, can lead to limit despair. There are women who suffered violence in response to a need of psychiatric treatment hospital, but is known in medical circles that the majority of women treated in psychiatric clinics in Switzerland, at the beginning there was infirmity an abortion.
According to the Federal Statistical Office, Switzerland in 1999 were reported in a total of 447 cases of rape. Various scientific analysis showed that 100 cases of rape have occurred on average 0.08 (!) Pregnancies. Therefore, the reported cases have resulted, according to a purely statistical calculation, max. pregnancy. It should also be noted that not all women were raped and became pregnant are likely to have an abortion. It is therefore put forward the argument disproportionate "rape" to legitimize abortion legislation that causes more than 12,000 deaths a year.
Although nine months of pregnancy for the mother means a constant reminder to the memory of the violence, after these nine months, at the end of pregnancy, the woman who left her child will live also managed to avoid an even greater ruin of their lives, and will have, if it wishes, to give happiness to a childless couple adopting.
6. Criminalization of women?
We must reject the criminalization of abortion because this leads to the "criminalization" of the woman?
It is not clear how to protect the life of the unborn child without recourse to articles of the Penal Code, while the articles of the Criminal Code are known to be essential for adequate protection of the life of the child after birth .
This raises the question of just who should be the subject of the sentence. The most obvious answer is the one that indicates how the person committing the punishable act of killing the child or that contributes significantly to the killing. As a rule, this person is not the woman but the doctor, that the professional ethics of the Hippocratic Oath or the Oath of Geneva on the doctors would be obliged all'incondizionata (!) The protection of life "from conception to start." The action of the woman instead of the rule would fall only under the heading of "facilitation" or "complicity".
7. Illegal abortions?
It should make abortion with impunity in order not to force the woman to lawlessness?
The possibility of abortion illegal is not reason enough to lift the sanctions for the offense. Other forms of less serious offenses such as theft or fraud, do not disappear only be declared with impunity.
In the past the woman who undergoes an illegal abortion was likely to die from bleeding. Today Switzerland is not the danger of abortion, even for the same status in the country. The Alan Guttmacher Institute of American advocates of abortion estimated for 1990 that worldwide, on average, a woman dies every 8'333 illegal abortions. You can rightly assume that this probability for Switzerland is vastly in favor of woman. So even if all abortions were performed illegally in Switzerland today, there would be a single woman who risks his life accordingly.
Instead it is a fact that the so-called legal abortions each year leave the lives and 12,000 more children.
8. Psychological consequences?
are very rare cases in which abortion has adverse effects on physical and mental health of women?
An abortion is a mortgage for a lifetime. One
study of the Gynecologic Clinic of Würzburg University (Dr. M. Simon) performed on 110 women after an abortion was found for 80% of their potential psychological damages resulting from abortion and 60% for the presence of guilt for ' abortion. The psychological sequelae
an abortion are presented with one or more symptoms contemporaries, such as the meaning of remorse and guilt, self-condemnation, mood swings, depression, unprovoked crying, anxiety and distressing dreams. The psychological symptoms can also be accompanied by several functional disorders.
9. Abortion has always been?
I the fact that abortions have always been there is sufficient reason to allow them?
It is undisputed that the abortions were there at all times. Other crimes (rape, robbery, child abuse, etc.) Always there, every day and throughout the world, despite all the imposition of penalties, but no one would ever think to declare these acts not criminally prosecuted. Against these there are the necessary sanctions. To protect the weak against the abuse of the fittest.
Who is making the observance of fundamental rights and human rights of their viability favorisce soprattutto quelle forze della società che si orientano più alla prepotenza che al diritto. Il diritto è però proprio l'ultima ancora di salvezza dei più deboli.
10. Più è libero meno si fa?
È vero che una legislazione più permissiva in fatto di aborto riduce il numero di aborti?
È vero il contrario: quanto più «larga» è la legge sull'aborto tanto più aborti ci sono. In nessun paese del mondo si è dato che con il mitigamento delle disposizioni penali il numero di aborti si sia ridotto. Ciò sarebbe anche logicamente impossibile.
Negli Stati Uniti, dopo la liberalizzazione nel 1973 il numero di aborti passò in pochi anni da 150'000 a 1,6 milioni all'anno. In Olanda gli aborti delle donne abitanti continuano tuttora ad aumentare. Solo in totale sono momentaneamente diminuiti, e questo perché sempre meno donne straniere si recano in Olanda per abortire. In Germania dopo l'introduzione della «soluzione dei termini» il numero di aborti è aumentato e si è stabilizzato ad alto livello. Situazioni simili si osservano in tutti i paesi.
Che invece la comminazione di pene sia un mezzo idoneo per ridurre il numero di aborti è mostrato dall'esempio della Polonia: dopo che nel passato il regime comunista aveva liberalizzato quasi completamente l'aborto, negli ultimi anni nuove leggi hanno introdotto una quasi totale proibizione, e il numero degli aborti si è ridotto da 168'587 (1965) a 3'047 (1997), secondo le informazioni dell'ambasciata polacca a Berna.
NO alla «soluzione dei termini»!
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